Slovenia si italia

decembrie 9, 2013

Ungaria- campking mAKO

ljubljana, bled, pestera postojna, castelul predjama, oraselele de la mare- koper, izola si piran) mi-a placut f f mult. si noi am stat la ljubljana resort si am fost f multumiti de conditii. la bled, recomand “camping bled”, iar dintre orasele de la mare, piran este de departe cel mai frumos.

Camping Adria Ankara
in italia am fost anul trecut (tot cu cortul) si am vazut si acolo niste locuri grozave: lacul como, 5 terre, toscana (lucca, san gimignano, pienza, montepulciano, montalcino, san quirico d’orcia, siena, chianti, florenta), bologna, venetia. daca ai nevoie de recomandari de campinguri, noi am stat la como, camping “magic lake”; langa san gimignano, la “boschetto di piemma”

Bled. Nu stiu cum de nimeni altcineva nu mi-a vorbit pana la voi de frumusetile acestei zone!!! Este cu adevarat un loc superb. Am stat la Camping Bled (foarte mare si cu conditii foarte bune). Ne-am plimbat muuuult pe jos in jurul lacului, iar a doua zi am fost pana la cheile Vintgar – am facut si acolo o multime de poze, doar ca nu am apucat sa le aleg. Am avut ceva probleme ba cu internetul. ba cu calculatorul, asa ca am ramas in urma cu postarea pozelor pe blog, dar promit sa recuperez!

Intre timp am vizitat celebra pestera Postojna (nu am poze, pentru ca nu ai voie sa faci poze inauntru) si am dormit o noapte in Ankaran – Camping Adria Ankaran (rulota noastra era la 10 m de mare), in aproapiere de Izola. Azi de dimineata am vizitat Piran, apoi Trieste, iar acum suntem in campingul Jolly de langa Venetia.  San Gimignano (in provincia Siena). in aceeasi zi am vizitat Assisi si Perugia. Apoi ne-am indreptat spre…Toscana! Offff….ce frumusete…

Cred ca cel mai mult din toata vacanta mi-a placut la 5 Terre. Un vis! As fi ramas o saptamana intreaga, chiar vreo doua, fara probleme doar acolo. Am ajuns pe seara cu rulota in Monterosso, cel mai vestic oras dintre cele cinci, unde am si campat pentru doua nopti. A doua zi de dimineata am luat vaporul pana in Riomaggiore. Apoi fie la picior, fie cu trenul, am mers dintr-un orasel in altul. Are atat de mult farmec zona asta, are poveste!

Poti merge fara probleme cu trenul intre orase (incredibil cum gara e fix in centrul orasului, la mijlocul distantei dintre blocurile colorate de pescari si mare). Dar poti sa faci si tot traseul pe jos (de la Riomaggiore la Monterosso, trecand astfel prin toate 5, dureaza 6 ore). Cand am fost noi o portiune de drum era inchisa, asa ca am mers pe jos doar intre Riomaggiore si Manarola pe Via dell’Amore (cel mai usor si scurt traseu), dar si intre Vernazza si Monterosso, drum de munte de 1 ora jumate pe inserat….urmeaza si alte poze cu acest traseu!

Siena vreau sa va recomand un loc minunat “Villa Scacciapensieri” (gradini cu flori, peisaje superbe ale Dealurilor Chianti) .De asemenea hotelul are si un restaurant ”Altri Tempi” cu mancare tipic toscana.FFF frumos si romantic 

Specifice copiilor

august 22, 2013

Numeroase boli neurologice şi sindroame genetice asociază retard psihomotor, iar de depistarea precocedepinde recuperarea cât mai eficientă a copilului, iar uneori chiar viaţa celui mic. Din păcate, însă, în România, din lipsă de pregătire a medicilor în acest sens, depistarea se face greu sau deloc. Mărturie stau statisticile pentru ţara noastră care oferă cifre oficiale mici atunci când vine vorba de copii cu diferite probleme de dezvoltare, comparativ cu “numărătoarea paralelă” a diferitelor asociaţii nonguvernamentale.

Expresii precum: “Şi taică-su a mers mai greu”, “Nici fratele lui nu a vorbit decât la patru ani”, “Aşa este el mai moale, seamănă cu x din familie” ţin, din nefericire, locul unui diagnostic corect pus la timp.

Aici găsiți o listă cu cele mai importante achiziţii pe care copilul trebuie să le aibă până la 20 de luni. Continuăm astăzi lista cu achiziţiile psihomotrice specifice pentru lunile 16-36. Aceste informaţii te vor ajuta să depistezi la timp dacă ceva este în neregulă cu micuţul tău, pentru că doar în acest fel copilul tău poate avea parte de intervenţie specializată timpurie care să îl va ajuta să recupereze cât mai multe abilităţi şi să se integreze cât mai curând într-un mediu social specific vârstei sale.

16-26 luni:

• Manifesta curiozitate faţă de obiectele din jur.
  • Explorează mediul înconjurător, este curios.
  • Recunoaşte propriile jucării.
  • Poate denumi obiectele familiare întâlnite în contexte noi – de exemplu patul său de acasă şi patul dintr-o casă străină.
  • Arată obiecte sau persoane atunci când este rugat.
  • Reacţionează la încurajări sau interdicţii ale adulţilor.
  • Pleacă din locul în care l-a supărat ceva.
  • Poate spune dacă este băieţel sau fetiţă.
  • Se recunoaşte în fotografii.
  • Recunoaşte persoane familiare în fotografii.
  • Ajuta la îmbrăcare, aduce pantofiorii, aduce periuţa de dinţi etc.
  • Participa activ la îmbrăcat, hrănit, culcat etc.
  • Poate arăta diferite părţile ale corpului.
  • Manifestă comportamente simple de grijă faţă de alţi copii.
  • Are primele interacţiuni cu copii cunoscuți și le zâmbește.
  • Imită jocul unui copil necunoscut care se joacă alături de el.
  • În timpul jocului, cere din când în când confirmarea adultului.
  • Imită activităţile adulţilor în cadrul jocului său activităţilor cotidiene.
  • Ascultă activ când i se vorbeste și îşi diminuează mişcările corpului pentru a fi atent.
  • Cere ajutorul adultului când întâmpină o dificultate.
  • Alcătuieşte primele propoziţii simple: “Vreau baie!”
  • Imită o acţiune văzută într-o carte.
  • Poate da paginile unei cărţi.
  • Recunoaşte imaginile dintr-o carte.
  • Foloseşte creioanele.
  • Poate grupa obiecte în funcţie de mărime, culoare, scop etc.
  • Umple şi goleşte recipiente.
  • Poate rezolva puzzle-uri simple (două-patru piese).
  • Se caţără.
  • Coboară scările folosind un singur picior.
  • Urcă scările.
  • Foloseşte tacâmurile, în special linguriţa.

22-36 luni:

• Cunoaşte şi denumeşte emoţiile: “Sunt trist/bucuros”.
  • Recunoaşte emoţiile la alte persoane, personaje etc.
  • Foloseşte expresii faciale pentru emoţiile simţite.
  • Foloseşte expresii verbale pentru emoţiile simţite.
  • Exprima emoţiile negative verbal, nonviolent.
  • Îşi poată aştepta rândul în timpul jocului.
  • Doreşte să participe activ la activităţi cotidiene: să se spele singur pe mâini, să pună masa, să toarnă singur în pahar etc.
  • La vârsta de doi ani se poate juca împreună cu un singur copil deodată.
  • Iniţiază o conversaţie cu alt copil prin formule precum: “Cum te cheamă?”, “Câţi ani ai?”
  • Pentru a intra în joc foloseşte zâmbetul, stă alături de ceilalţi copii etc.
  • Atrage atenţia altui copil asupra sa: “Uite ce jucărie am!”
  • Îşi îndreaptă corpul către persoana cu care vorbeşte.
  • Pune întrebări când i se povesteşte ceva.
  • Cere ajutorul folosind cuvintele.
  • Face schimb de jucării cu ajutorul adultului; cere în cuvinte o jucărie care nu îi aparţine.
  • Respectă o regulă dacă i se aminteşte.
  • Face crize de furie dacă i se blochează accesul la o activitate.
  • Poate indica părţi mai mici ale corpului, precum gene, nări.
  • Înţelege şi execută solicitări mai complexe: pune obiectul pe masă, bagă obiectul în recipient.
  • Poate rămâne cinci minute concentrat asupra unei activităţi.
  • Imită comportamentul adultului de citire a unei cărţi.
  • Urmăreşte cuvintele din carte cu degetul.
  • Citeşte “după imagini” o poveste.
  • Traduce în cuvinte desenele făcute.
  • Înţelege şi foloseşte noţiunea de “mai mult”, “mai puţin”.
  • Pune întrebări despre diverse lucruri de care ia cunoştinţă prin cărţi, TV etc.
  • Urcă scări punând ambele picioare pe o treaptă.
  • Aleargă (rigid).
  • Sare pe loc.
  • Loveşte o minge care stă pe loc.
  • Aruncă mingea peste cap.
  • Dansează.
  • Aplaudă.
  • Poate pune mărgele pe ață.
  • Taie cu foarfeca.
  • Ține creionul cu degetele, nu cu palma.
  • Desenează cercuri şi linii verticale şi orizontale.
  • Înfiletează/desfiletează.
  • Poate mânca singur.
  • Se spală singur pe dinţi, mâini, față.

Dacă citind lista de mai sus observi la copilul tău cel mai mic semn care să te îngrijoreze, caută degrabă un neurolog pediatru şi stabileşte o consultaţie. Nu te teme de ceea ce ai putea afla! Doar intervenţia la timp îţi poate salva copilul!

Detalii

august 21, 2013

Perfectiunea rezida in detalii. Sa nu ne lasam insa furati de formulare. Perfectiunea este o proportie iar detaliul este cheia de bolta. A gandi in cele mai mici detalii inseamna a cauta proportia, relatia ideala intre parti, intre ansamblu si detaliu. Exista si o parte intunecata in toata afacerea asta: detaliul poate deveni accesoriu, ornament, adaos prost dozat.

instabilitate

iulie 9, 2013

Am avut un week-end frumos: cu mama si cami in vizita la mine, duminica dimineata picnic cu totii in parc, apoi lasat dragele la microbuz si continuat cu plimbareala de turist in Bucuresti. Pe jos prin parcul Titan, Baba novac, Dristorului si destinatia: Popa nan. Strada frumoasa, cu opriri in dreptul caselor, admirat locuinta Mariei Tanase, admirat 2 cafenele ascunse si promisiune sa revenim acolo pentru o racoritoare. Continuat drumul apoi pe dimitrie Racovita, unde a aparut o casa copie dupa Gaudi..si ajuns la Jazz, in piata George Enescu. Azi insa am o stare ciudata, de neregasire, de neincredere, dubii si lipsa de responsabilitate…de nechef de viata desi sunt constiente de norocul de a o avea…urat caracter…mmmmmmaine trebuie neaparat sa prind puteri si curaaj!!!!!

Primul week-end Vama 2013

iunie 17, 2013

Am fugit in Vama, prima oara pe anul asta. Mi a placut mult ca nu a fost aglomerat, noi am fost multicei. A fost o vreme placuta, cu reprize de ploaie de vara care sa ne faca sa apreciem soarele. Prima oara la cherhana, cu cea mai mare ploaie dar oameni alergand veseli, rasarit si Bolero, dans si oameni frumosi, leagan, Dixit si relaxare.

nunta mona

iunie 14, 2013

Ca orice poveste, si a lor incepe cu „a fost odata ” si speram ca se termina cu: „au trait fericiti pana la adanci batraneti”. In schimb s-a modificat un pic cuprinsul: inafara padurii, Scufita Rosie, in viata reala Mona, se intalneste cu Lupul, intruchipat de Marius,  si hotarasc sa schimbe cursul povestii: se cunosc mai bine, se imprietenesc, se indragostesc si decid sa mearga mai departe impreuna. Primii care au crezut in povestea lor si li s au alaturat au fost: parintii nasii etc……. Daca vreti sa vedeti fila din 29.07.2014, fiti prezenti la……..si rescrieti povestea alaturi de ei.

Uitare detalii povesti

iunie 12, 2013

Intr o zi voi uita ..multe deja le am uitat. Mai am in minte totusi momente dinafara timpului obisnuit: imbratisari in bloc, in tramvai, pe banci, un playlist destinat momentelor de dragoste. Apoi alte episoade de incercari cu fiori sau sperante: intalnire in herastrau cu emotii dupa discutii lungi pe mess, cu preagtire de subiecte pentru discutie, cu turca pe fundal si Yerine sevemem. Inainte- o fuga cu trenul la timisoara din joaca si plina de copilarie, cu mandria „orasenilor ” si  „Totul pentru bani” pe repeat, desi banii lipseau complet din poveste. Apoi pentru a trece peste prima poveste cu aroma orietala si din dragoste de scris, comunnicare, copii, turca urmeaza un episod luuung pe skype, cu prosteli si schimb de cantece, filmulete, invatat cuvinte, machiat doar pentru intalnire virtuala, spectator la spectacol dat de doi frati turci, vizita la istanbul, insula cu vant  si inghetata, cu intelegere fara a avea o limba comuna.Mai tarziu fiori provati de discutii lungi, cu sperante de a schimba ceva in lumea asta, cu poveste de dragoste impossibila de frica de a nu fi doar un episod trecator, cu legatura stransa printr o tinere de mana, cu ceainarie pe perna colorate si refugiu de la agitatia zilei, cu idei impartasite sau in contradictoriu, cu dat timpul inapoi si intrebari de tipul: Ce ar fi fost daca???. Intrebare care apare cateodata si in prezent, la care nu cred ca voi raspunde…intrebare pentru care citesc carti, articole si le ascund in mine.

nunti

iunie 11, 2013

caiet ganduri intrare, umeras, semn intrare, semn candy bar, cutie verigheta, cutie bani.  Marturii: semn carte, suport pahar, decoratiune lemn. brocanel miere

Autobuz

iunie 7, 2013

E un gand de completat, pe care il am de un an de zile si mie frica sa il concretizez. Primul pas ar fi sa completez cu cate o idee in fiecare saptamana.

Vreau un autobuz care sa fie practic un loc de joaca mobil pentru copii. Am nevoie de un autobuz, un sofer cu carnet corespunzator, un mester care sa imi reamenajeze autobuzul.

In el: chestii buretate, bile, sfoara sus, concursuri karaoke, povesti, desen, pictura pe fata, ateliere, limba straina, masute buretatesub care sa depozitam jocurile, baloane.

LISTA CARTI

iunie 6, 2013

Jurnalul Annei Frank. 12 iunie 1942 – 1 august 1944

Mitul nasterii eroului. O interpretare psihologica a mitologiei- Rank Otto

Poeme Persane- Omar Khayyam, Hafez, Rumi, Saadi

Nevoile esenţiale ale copiilor T. Berry Brazelton, Stanley I. Greenspan

„Puterea prezentului” de Eckhart Tolle.

Ultima licornă de Peter Beagle

Mi se spune capucin de Daniil Harms

Edward. Jurnalul unui hamster. 1990-1990 de Miriam Elia şi Ezra Elia

Iubire, miracole și medicină de Bernie S. Siegel

Inteligența materiei de Dumitru Constantin Dulcan

Trei dinţi din faţă de Marin Sorescu

Maestrul şi Margareta de Mihail Bulgakov

Cititorul de Bernhard Schlink

The fifth discipline: The Art & Practice of The Learning Organization de Peter M. Senge

Numele trandafirului de Umberto Eco

Puterea Prezentului de Eckhart Tolle

Clopotele de Richard Harvell

Noile reguli de marketing şi PR de David Meernam Scott

Firmin. Aventurile unei vieţi subterane de Sam Savage

Zorba Grecul de Nikos Kazantzakis

Trust Me, I’m Lying: Confessions of a Media Manipulator de Ryan Holiday

Jocul vieţii şi al morţii în deşertul de cenuşă de Horia Lovinescu

Jurnalul extim al lui Michel Tournier

Întoarcere în Bucureştiul interbelic,  de Ioana Pârvulescu.

Tihna de Attila Bartis

Taci, te rog de Raymond Carver

Studii despre iubire – Jose Ortega y Gasset

Arta conversatiei – Ileana Vulpescu

„Studiul China”, Colin Campbell,.